Integrovany system solarneho panelu
Publikované 09.07.2024 v 08:59 v kategórii Automobil buducnosti, prečítané: 83x
Ak by automobil budúcnosti mal integrovaný solárny systém do svojej karosérie, tak by to mohlo mať nasledovné parametre a dopady na dojazd:
Plocha solárnych panelov:
Predpokladajme, že celá horná časť karosérie automobilu (strecha, kapota, dvere) by bola pokrytá solárnou plochou.
Typická plocha tejto časti karosérie môže byť okolo 4-5 m2.
Účinnosť solárnych panelov:
Súčasné vysokoúčinné solárne panely dosahujú účinnosť premeny slnečnej energie na elektrickú okolo 20-22%.
Pri ploche 4-5 m2 by to znamenalo produkciu elektrickej energie 800-1100 W.
Dojazd na solárnu energiu:
Priemerná spotreba elektrického automobilu je okolo 15-20 kWh na 100 km.
So solárnym systémom o výkone 800-1100 W by pri celodennom slnečnom žiarení mohol automobil doplniť 8-11 kWh elektrickej energie.
To by pri priemernej spotrebe zabezpečilo doplnkový dojazd 40-55 km denne.
Celkový dojazd by teda závisel od kombinácie dojazdu z batérií a doplnkového dojazdu z denne získanej solárnej energie.
Treba však poznamenať, že reálne parametre by záviseli od mnohých faktorov, ako je účinnosť solárnych panelov, spotreba automobilu, intenzita slnečného žiarenia a pod. Ale integrovaný solárny systém by mohol poskytnúť užitočný doplnkový zdroj energie pre elektrické automobily budúcnosti.
ýchlosť dobitia z integrovaných solárnych panelov a podiel dobíjania zo solárnej energie by záviseli od niekoľkých faktorov:
Rýchlosť dobitia zo solárnych panelov:
Predpokladajme, že solárne panely integrované do karosérie by mali výkon okolo 1 kW.
Pri tomto výkone by nabíjanie typickej batérie s kapacitou 50 kWh trvalo približne 50 hodín, ak by celá energia išla na dobíjanie.
V praxi by to trvalo dlhšie, keďže auto by bolo dennodenne v prevádzke a solárna energia by sa využívala priebežne.
Podiel energie z batérie vs. zo solárnych panelov:
Ako sme spomínali v predchádzajúcej odpovedi, denný prísun energie zo solárnych panelov by mohol byť okolo 8-11 kWh.
Pri typickej dennej spotrebe 15-20 kWh by to teda predstavovalo 40-55% dennej energie.
Zvyšok energie by musel byť doplnený z batérie auta.
Takže v súhrne:
Rýchlosť dobitia priamo zo solárnych panelov by bola pomerne pomalá, trvajúca niekoľko desiatok hodín.
Podiel energie získaný zo solárnych panelov by tvoril zhruba 40-55% dennej spotreby, zvyšok by musel ísť z batérie.
Integrované solárne panely by teda slúžili skôr ako doplnkový zdroj energie, ktorý by predĺžil dojazd a šetril batériu, ale nie ako hlavný zdroj nabíjania. Ich efektívne využitie by záviselo od ďalšieho technologického vývoja.
Plocha solárnych panelov:
Predpokladajme, že celá horná časť karosérie automobilu (strecha, kapota, dvere) by bola pokrytá solárnou plochou.
Typická plocha tejto časti karosérie môže byť okolo 4-5 m2.
Účinnosť solárnych panelov:
Súčasné vysokoúčinné solárne panely dosahujú účinnosť premeny slnečnej energie na elektrickú okolo 20-22%.
Pri ploche 4-5 m2 by to znamenalo produkciu elektrickej energie 800-1100 W.
Dojazd na solárnu energiu:
Priemerná spotreba elektrického automobilu je okolo 15-20 kWh na 100 km.
So solárnym systémom o výkone 800-1100 W by pri celodennom slnečnom žiarení mohol automobil doplniť 8-11 kWh elektrickej energie.
To by pri priemernej spotrebe zabezpečilo doplnkový dojazd 40-55 km denne.
Celkový dojazd by teda závisel od kombinácie dojazdu z batérií a doplnkového dojazdu z denne získanej solárnej energie.
Treba však poznamenať, že reálne parametre by záviseli od mnohých faktorov, ako je účinnosť solárnych panelov, spotreba automobilu, intenzita slnečného žiarenia a pod. Ale integrovaný solárny systém by mohol poskytnúť užitočný doplnkový zdroj energie pre elektrické automobily budúcnosti.
ýchlosť dobitia z integrovaných solárnych panelov a podiel dobíjania zo solárnej energie by záviseli od niekoľkých faktorov:
Rýchlosť dobitia zo solárnych panelov:
Predpokladajme, že solárne panely integrované do karosérie by mali výkon okolo 1 kW.
Pri tomto výkone by nabíjanie typickej batérie s kapacitou 50 kWh trvalo približne 50 hodín, ak by celá energia išla na dobíjanie.
V praxi by to trvalo dlhšie, keďže auto by bolo dennodenne v prevádzke a solárna energia by sa využívala priebežne.
Podiel energie z batérie vs. zo solárnych panelov:
Ako sme spomínali v predchádzajúcej odpovedi, denný prísun energie zo solárnych panelov by mohol byť okolo 8-11 kWh.
Pri typickej dennej spotrebe 15-20 kWh by to teda predstavovalo 40-55% dennej energie.
Zvyšok energie by musel byť doplnený z batérie auta.
Takže v súhrne:
Rýchlosť dobitia priamo zo solárnych panelov by bola pomerne pomalá, trvajúca niekoľko desiatok hodín.
Podiel energie získaný zo solárnych panelov by tvoril zhruba 40-55% dennej spotreby, zvyšok by musel ísť z batérie.
Integrované solárne panely by teda slúžili skôr ako doplnkový zdroj energie, ktorý by predĺžil dojazd a šetril batériu, ale nie ako hlavný zdroj nabíjania. Ich efektívne využitie by záviselo od ďalšieho technologického vývoja.

Komentáre
Celkom 0 kometárov